سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
همام حمودی

حوزه/ در آستانه سالگرد سید عبدالعزیز حکیم (عزیز عراق) برخی از شخصیت های سیاسی عراقی بر لزوم ادامه دادن راه این عالم مجاهد تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ همام حمودی عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق به تلاش های سید عبدالعزیز حکیم برای وحدت عراق اشاره کرد و گفت: آن مرحوم گروه های سیاسی عراق را به کنار گذاشتن اختلافات و تلاش درجهت تحقق مصالح کشور دعوت می کرد.

وی افزود: عزیز عراق نقش بسیار روشنی در سرنگونی نظام صدام و تحیکم پایه های دموکراسی داشت.

شیخ همام حمودی یادآور شد: سید عبدالعزیز حکیم دریچه ای به سوی اتحاد عراق بود و شایسته است از سیره سیاسی وی بهره بردای و استفاده لازم انجام پذیرد.

عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق تاکید کرد: همه گروه های عراقی باید مواضع سید عبدالعزیز حکیم در دوری از قومیت گرایی و در نظر گرفتن مصلحت کشور را به یاد داشته باشند.

رئیس حزب شهروند عراق هم با اشاره به فعالیت های سیاسی سید عبدالعزیز حکیم اظهار داشت: وی از یک خانواده اصیل عراقی بود و در دفاع از حقوق ملت عراق تلاش می کرد.

حامد الخضري ادامه داد: وی در رویارویی با نیروهای اشغالگر و تدوین قانون اساسی عراق نقش قابل توجهی داشت و با تمام گروه های سیاسی به ویژه گروه های سنی تعامل و ارتباط داشت.

گفتنی است مراسم بزرگداشت سالگرد سید عبدالعزیز حکیم امشب در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار خواهد شد.

سید عبدالعزیز فرزند آیت الله سید محسن حکیم از مراجع تقلید عراق بود که پس از برادرش، ریاست مجلس اعلای اسلامی این کشور را بر عهده گرفت.

وی در 5 شهریور 1388 بر اثر بیماری درگذشت. برخی رسانه ها از احتمال مسمومیت و آلوده شدن وی به سرطان در یکی از کشورهای عربی خبر داده بودند.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha